انواع درب ضد سرقت

روکش درب ضد سرقت

روکش درب ضد سرقت در واقع همان بخشی از درب ضد سرقت است که دیده می‌شود. همان‌طور که در مقاله اجزای درب ضد سرقت در این بار صحبت کردیم، درب ضد سرقت دارای دو لایه روکش است .که در بین آن‌ها دو لایه عایق و یک ورق و اسکلت فلزی تعبیه شده است.

رویه درب ضد سرقت تنوع زیادی به لحاظ جنس و نیز جزئیات ظاهری دارد؛ با این وجود، رنگ بندی درب ضد سرقت موجود در بازار چندان متنوع نیست .و در دو دسته کلی قهوه ای و سفید در دسترس است.

اغلب رویه‌های درب ضد سرقت موجود در بازار در کشورهای اروپایی و ترکیه ساخته و روانه کشور ما می‌شوند.

انواع درب ضد سرقت

انواع رویه درب ضد سرقت

روکش‌های درب ضد سرقت از نظر جنس شامل روکش چوب طبیعی، رویه PVC و رویه MDF است. اما انواع روکش‌ها به همین موارد ختم نمی‌شود.

1- رویه های چوبی طبیعی

متداول‌ترین روکش‌های چوبی درب ضد سرقت شامل موارد زیر است؛ با این حال، امکان سفارش روکش‌های چوبی از جنس‌های دیگر نیز وجود دارد.

روکش چوب گردو: این روکش دارای رگه‌هایی طبیعی در طرح خود است و یکی از دلایل پرطرفدار بودن این روکش همین است.

روکش چوب راش: معروف‌ترین رویه چوبی طبیعی مورد استفاده در درب‌های ضد سرقت است.

در خصوص روکش‌های طبیعی، تعمیر و نگهداری مسئله بسیار مهمی است، چرا که امکان خش افتادن و آسیب به رنگ درب به علت‌های مختلف ازجمله برخورد دسته‌کلید وجود دارد.

نکته مهم دیگری که در خصوص روکش‌های چوبی وجود دارد، ضخامت آن‌هاست. حداقل ضخامت روکش چوب راش و گردو باید 2 میلی‌متر باشد تا دوام خوبی داشته باشد و با رنگ کردن آسیب نبیند.

اما متأسفانه برخی روکش‌های درب‌های ضد سرقت که در بازار به فروش می‌رسد. ضخامت بسیار کمی به اندازه یک ورق کاغذ دارند که منجر به پایین آمدن عمر روکش و آسیب دیدن آن با اولین رنگ‌آمیزی خواهد شد.

انواع رویه چوبی درب ضد سرقت از نظر جزئیات ظاهری

هر چهار نوع رویه برجسته لوکس، رویه برجسته اکونومی و روکش سی ان سی (که در ادامه درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد) به دلیل این که از چوب طبیعی ساخته شده‌اند، قابلیت رنگ شدن مجدد را دارند که مهم‌ترین مزیت آن‌هاست.

رویه برجسته لوکس

ضخامت این نوع روکش‌ها 8 تا 10 میلی‌متر است و از جنس چوب طبیعی بوده که با نصب پروفیل بر روی آن‌ها، طرح‌های متنوعی ایجاد می‌شود.

این دسته از روکش‌ها دارای جزئیات زیاد در برجستگی‌ها و فرورفتگی‌ها و دارای طرح‌های کلاسیک هستند و برای ساختمان‌هایی که طراحی کلاسیک دارند پیشنهاد می‌شوند. امکان رنگ کردن روکش‌های لوکس فراهم است. درب‌های ضد سرقت دارای رویه برجسته لوکس را با رنگ‌های پلی‌استر و پلی‌اورتان رنگ‌آمیزی می‌کنند.

روکش درب ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت

 

رویه برجسته اکونومی

جنس این روکش‌ها از چوب طبیعی مانند راش و گردو است و ضخامت 8 میلی‌متری دارند.

برجستگی‌ها و جزئیات این روکش‌ها کمتر از نوع لوکس است و طبیعتاً قیمت کمتری هم نسبت به روکش لوکس دارد. این روکش‌ها نیز قابلیت رنگ شدن دارند.

رویه درب CNC (سی ان سی)

ین نوع روکش درب ضد سرقت از ورق ام دی اف به ضخامت ۸ میلی‌متر با روكش چوب طبیعی است که با رنگ پلی‌استر و یا روكش پی‌وی‌سی ساخته می‌شود و دارای طرح‌هایی است که با استفاده از دستگاه CNC بر روی چوب حکاکی و خراشیده می‌شود. در این نوع روکش، طرح‌های مورد نظر به شکل فرورفتگی بر روی رویه حک می‌شود.

ضخامت لنگه درب‌هایی که روکش سی ان سی دارند، غالباً ۷ سانتی‌متر است. درب‌های ضد سرقت با رویه CNC دارای طرح‌های مدرن و ساده هستند. ازجمله مزایای این نوع روکش امکان رنگ کردن آن‌هاست.

2- رویه پی وی سی (PVC)

از مهم‌ترین مزایای روکش‌های پی وی سی ماندگاری رنگ و دوام آن است .که نیاز تعمیر و نگهداری رویه درب ضد سرقت را به حداقل می‌رساند.

تولید رویه درب ضد سرقت PVC به روش صنعتی است؛ به همین علت است .که در صورت آسیب دیدن روکش، امکان رنگ کردن آن وجود ندارد. این نوع رویه درب ضد سرقت برای مناطقی که آب‌وهوای مرطوب دارد مناسب است و برای آب‌وهوای گرم گزینه مناسبی نخواهد بود؛ چرا که به دلیل وجود چسب، روکش در گرما جدا خواهد شد.

3- رویه MDF

روکش هایگلاس: یکی از انواع روکش MDF است که در عین مقاومت بالا، وزن کمی دارد. جنس این روکش از پلکسی گلس است که نسبت به شیشه وزن کمتر و مقاومت بیشتری دارد.

روکش پرینت: این روکش در واقع نوعی چاپ بر روی MDF است که به صورت مصنوعی ظاهر چوب را تداعی می‌کند.

4- هات پرس

این نوع روکش اگر چه جزو ارزان‌ترین روکش‌های درب‌های ضد سرقت است. اما با توجه به کیفیت بسیار پایینی که دارد، محبوبیت زیادی در بین مشتریان ندارد. روکش هات پرس اغلب برای درهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5- رویه لمینت درب

این روکش شباهت زیادی با روکش‌های چوبی دارد؛ چرا که از مواد چوبی فراوری‌شده ساخته شده است. از مهم‌ترین مزایای روکش لمینت، مقاومت بالای آن در مقابل اشعه‌های خورشید (و در نتیجه عدم تغییر رنگ به علت آفتاب) و نیز مقاومت در مقابل عوامل محیطی است.

روکش درب ضد سرقت

 

6- روکش ملامینه

این نوع روکش یک ورق ام دی اف به ضخامت ۵ تا ۸ میلی‌متر است. که ورق نازک ملامینه روی آن پرس شده است. این روکش به صورت صنعتی ساخته می‌شود. بنابراین، چنان‌چه آسیبی به رویه وارد شود. امکان تعویض رویه درب ضد سرقت وجود ندارد و به‌ناچار باید رویه درب به طور کلی تعویض گردد.

7- رویه فلزی

روکش فلزی گزینه مناسبی برای درهای ضد سرقتی است که با فضای بیرون در ارتباط خواهند بود.

8- رویه وودمارت

این نوع روکش خاصیت ضد آب و آفتاب دارد، اما از نظر قیمت، گران‌تر از رویه فلزی است.

متداول‌ترین روکش‌های درب ضد سرقت شامل انواع چوب طبیعی، PVC و MDF است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رویه درب ضد سرقت کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید

32355616 – 011

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *