پنجره فلکس واگنی

مکانیزم پنجره فولکس واگنی

مکانیزم پنجره فولکس واگنی|عملکرد و ساختار درب و پنجره فولکس واگنی; یکی از معضلات استفاده از درب و پنجره دوجداره لولایی، فضایی موردنیاز برای باز و بسته شدن است…

گشتاور باز و بسته شدن درب و پنجره لولایی، موجب ایجاد فضایی پرت و مزاحم می شود. برای رفع این مشکل می توان از درب و پنجره فولکس واگنی دوجداره استفاده کرد. حالت بهینه بازشوی فولکس واگنی همانند پنجره دوجداره کشویی عمل می کند. و حرکت آن بر روی ریل، بدون ایجاد فضای مزاحم است. با این حال درب و پنجره فولکس واگنی Upvc سه تفاوت عمده نسبت به درب و پنجره کشویی دارد. که موجب برتری این حالت بازشو شده است:

تفاوت این نوع پنجره با پنجره دوجداره کشویی

پنجره دوجداره فولکس واگنی عایق تفاوت در نحوه باز و بسته شدن: هنگامی که پنجره فولکس واگنی در حالت بسته قرار دارد همانند درب و پنجره لولایی است; با این تفاوت که هنگام باز شدن به سمت عقب آمده و بر روی ریل قرار میگیرد. و به حالت کشویی حرکت می کند. اما در پنجره دوجداره کشویی، لنگه بازشو تماما بر روی ریلی که روی پروفیل فریم تعبیه شده حرکت می کند.

تفاوت در میزان عایق بندی: مکانیزم بسته شدن پنجره و درب فولکس واگنی موجب چفت شدگی لنگه بازشو به فریم می گردد. در نتیجه عایق بندی بالاتری نسبت به پنجره کشویی دارد.

تفاوت در قیمت پنجره فولکس واگنی و کشویی: در ابعاد استاندارد قیمت پنجره فولکس واگنی نسبت به قیمت پنجره کشویی بالاتر است. (قیمت یراق آلات فولکس واگنی نسبت به یراق کشویی بسیار بالاتر است). اما اگر ابعاد درب و پنجره دوجداره در حالت اور سایز (ابعاد بزرگتر از معمول) باشد، بدلیل گرانتر بودن قیمت پروفیل کشویی مصرفی، قیمت این دو حالت بازشوی پنجره تقریبا یکسان خواهد شد.

 

مکانیزم پنجره فولکس واگنی

پنجره فولکس واگنی

مکانیزم درب و پنجره فولکس واگنی

درب فولکس واگنی دوجداره

دستگیره پنجره Upvc فولکس واگنی در حالت پایین بسته است. با حرکت 90 درجه ای به سمت خط افقی، درب یا پنجره بصورت دو حالته (30 درجه از بالا) باز خواهد شد. در نهایت با حرکت به سمت بالا (45 درجه) قفل امنیتی آزاد می شود. و لنگه بازشو از سمت پایین وارد ریل می شود. سپس بصورت کشویی به طرفین حرکت می کند.

در هنگام بستن درب کافیست لنگه را در جهت بسته شدن حرکت دهید. پایین بازشو بصورت خودکار و یا با کمک دست (بستگی به نوع یراق آلات: اتومات، نیمه اتومات و مکانیکی) به سمت داخل فریم حرکت می کند. سپس با چرخاندن دستگیره و یا کمک دست قسمت بالا نیز به سمت داخل حرکت کرده. و درب فولکس واگنی بسته می شود.

*برای افزایش عمر یراق آلات تیلت اند اسلاید Tilt & Slide بهتر است درهنگام باز کردن درب یا پنجره دوجداره فولکس واگنی، قسمت پایین بصورت کامل از چارچوب بیرون آمده و روی ریل قرار بگیرد. در غیر اینصورت فشار زیادی بر روی ریل وارد می شود.

پنجره فولکس واگنی
نوع پروفیل پنجره فولکس واگنی

یراق آلات فولکس واگنی آلمانی پروفیل مورد استفاده برای درب و پنجره فولکس واگنی، همانند پروفیل پنجره لولایی می باشد. به این معنی که ساختار پروفیل پنجره های تک حالته و دوحالته همانند پنجره فولکس واگنی است و تفاوت این دو محصول در اجزای تولید، تنها در نوع یراق آلات مصرفی می باشد. یراق آلات فولکس واگنی در برندهای ترک و آلمانی و در انواع اتومات، نیمه اتومات و مکانیک موجود است. به همین دلیل می توان در تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب نیز از درب و و پنجره فولکس واگنی یا پنجره کشویی عایق استفاده کرد.

جهت مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

01132355616

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *